Våra köpvillkor – returer – garanti

KÖPINFORMATION
Vid beställning skickas en automatiserad orderbekräftelse till den mailadress du registrerat hos oss. Du betalar via Klarna, Klarna sköter dina personuppgifter och din betalning. 
Din order behandlas och skickas inom 1-3 dagar. Du kan inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager.

PRISER OCH BETALNINGSSÄTT

Vi erbjuder följande betalningssätt:
BETALNING VIA KLARNA: Vi använder oss av Klarnas betalningstjänst där du kan betala via faktura, konto, kort eller direktbetalning via din internetbank. Fullständiga villkor för de olika betalningsalternativen hos Klarna kan du läsa på (Klarna allmänna villkor).

LEVERANS
Vi skickar våra leveranser med Posten. Leveranstiden är 2–5 dagar med förbehåll för förseningar som posten har ansvar för, detta ansvarar vi inte för.
Vi använder fraktsätt:
Posten rekommenderad 110kr, 
2-3 dagars leverans.

SKADA VID TRANSPORT

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1–3 dagar. Om fraktskadan är synlig på emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet, för att reklamera till Posten.
ÖPPET KÖP

Mobilgallerian.se följer distanshandelslagen (SFS 2005:59) och Konsumentköplagen (SFS 1990:932). Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar. Vid köp av varor på Mobilgallerian.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt (öppet köp).

RETUR

1.Logga ut telefonen ifrån ditt Appel id

2.Nollställ telefonen så den inte är låst till dig, Obs viktigt för att du kunna byta eller lämna tillbaka telefonen.

3.Bifoga fakturanummer, användarnamn och namn på varan i meddelandet.
Vid returer garanti betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan och under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar, räknat från det datum meddelande om öppet köp/retur lämnades till oss. Varan ska skickas väl emballerad och som rekommenderat brev. Du ansvarar för att produkten inte kommer bort i transporten.

Returer-Garanti skickas till följande adress:
Firma: Elisabeth Björklund
Mobilgallerian.se
Klippgatan 20
11635 Stockholm

Om du ångrar ditt köp betalas det belopp som du betalat för varan tillbaka till dig, OBS. ej leveranskostnad

GARANTI

Garantin gäller inte vid skada orsakad av kund. Har varan skadats på grund av oaktsamhet eller om den blivit fuktskadad och den inte är har något fabrikationsfel gäller ej garantin.

Vid fel i produkt ska du alltid göra en reklamation till oss innan du vidtar egna åtgärder. Vi ansvarar inte  eller betalar ersättning för reparation av produkt som görs av dig på egen hand hos tredje part.

Om du har upptäckt ett fel i din produkt ska du göra en reklamation till vår kundtjänst.

Du ska ange ditt namn, din adress och annan information, som ordernummer, i meddelandet där du anger vad du menar är fel på produkten.

ÖPPETTIDER
Webb-shoppen är öppen för handel dygnet runt alla dagar. Kundjäst har öppet 10-16.00 Vi svarar på förfrågningar via e-post inom 3-5 arbetsdagar, oftast samma dag.

ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar skickas en orderbekräftelse e via e-post med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen om du behöver kontakta vår kundtjänst. När du kontaktar oss gör du det via mail, skriv namn och ordernummer så kontaktar vi dig snarast.

ÄNDRINGAR I VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden.

LAG OCH TVIST
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundtjänst. Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.
BEDRÄGERI

Alla försök till bedrägerier i vår verksamhet polisanmäls.